Stel je voor: je hebt jarenlang ervaring, een bak aan kennis en te veel voorbeelden om op te noemen over je vakgebied. En je krijgt een opdracht om erover te komen vertellen (aan een gemêleerd publiek) in 18 minuten (TED talk), in een speech van een half uur of een keynote van één uur. Waar begin je dan? En nog belangrijker: waar leg je de nadruk op?
De kracht van een goede keynote zit in een aantal dingen: structuur, waarde en persoonlijke verhalen die zorgen voor begrip en empathie. En misschien het belangrijkste van alles: een goed verhaal bestaat uit de kunst van het weglaten.
Keynotesprekers doen vaak het tegenovergestelde. in hun ambitie om een blijvende indruk achter te laten en waarde te leveren, overdonderen ze hun publiek met zoveel mogelijk kennis, voorbeelden en vergeten ze de verhalen. En laten die laatste nou juist zorgen voor die impact die je zo graag maakt en het best blijven hangen.
OVER MIJ
Ik heb in de afgelopen 20 jaar 100+ keynotes en speeches geschreven voor professioneel sprekers, professionals uit het bedrijfsleven, politici en ondernemers. Inmiddels heb ik me hier volledig in gespecialiseerd. Als fictieschrijver kan ik me uitzonderlijk goed inleven in (de tone of voice) van anderen en vanuit mijn zakelijke achtergrond combineer ik dat met kennis van verhaalstructuren en spanningselementen met mijn kennis over argumentatieleer, inspireren en overtuigen.
SAMENWERKING
Wil je een keynote met mijn hulp dan gaan we samen aan de slag en heb je binnen 14 dagen jouw nieuwe keynote. Hoe ziet dat proces eruit?
Stap 1: Je geeft aan een keynote te willen en we doen een korte kennismaking en intake van 15-30 minuten (telefonisch of per Zoom). Dan beslissen we of en wanneer we samen aan de slag gaan en accordeer je mijn offerte en tijdlijn. Ik factureer de eerste helft vooraf.
Stap 2: Ik lees, kijk en luister alle relevante informatie die voorhanden is (eerdere keynotes, boeken, interviews, artikelen, website etc). We plannen een strategiegesprek.
Stap 3: We komen samen (face to face bij voorkeur of anders via Zoom) en praten 2 uur over jou, je verhalen en wat je wil vertellen. Je hoeft dit niet voor te bereiden.
Stap 4: Ik ga aan de slag met mijn bevindingen en deel een nieuwe opzet met je voor je feedback.
Stap 5: Ik schrijf de nieuwe keynote, talk of speech volledig voor je uit, incl de structuur en keycards waar je mee kan oefenen. Ik factureer de tweede helft van de opdracht.
Resultaat: Jij gaat oefenen, het publiek overdonderen (this time in a good way ;-)) en neemt je welverdiende applaus in ontvangst.
INVESTERING
Het proces staat vast, maar het maken van een keynote is maatwerk. Dit betekent dat de prijs dat ook is. Op basis van onze kennismaking kan ik een goede inschatting maken van het werk dat erbij hoort. Op basis van die inschatting geef ik je binnen 24 uur een gepersonaliseerde offerte binnen het frame 2495-3995 euro ex btw. Dan weet je op voorhand waar je aan toe bent, zonder verrassingen achteraf.
Dit krijg je ervoor terug:
- Een verhaal dat de impact maakt die je graag wil maken.
- Een verhaal dat je reputatie versterkt.
- Een verhaal waar je nog jaren mee het podium op kan.
- Een verhaal dat zichzelf vaak al binnen 2 keer terugverdient.
- Een keynote binnen 2 weken (!) na start van ons traject.
- Een verhaal dat je zelfvertrouwen en rust geeft.
- Een verhaal dat zorgt dat je teruggevraagd en aanbevolen wordt.
- Tijd die jij normaal hieraan besteed, kun je zelf inzetten voor wat jij belangrijk vindt.
VRAGEN?
Stuur een reactie via het contactformulier of neem contact op via LinkedIn.