“We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.” – Jonathan Gottschall, The Storytelling Animal

Wat moet je als ondernemer in hemelsnaam met een verhaal? Waarom is zakelijk storytellen iets anders dan ‘er was eens’? En waarom zijn juist de principes van storytelling als (creatief) ondernemer ontzettend belangrijk? Simpel: om succesvol te zijn, is het van levensbelang om je te onderscheiden van je conculega’s en dat kan met twee ingrediënten: jijzelf (en jouw ‘waarom’) en de verhalen die je vertelt. 

Je dienst of product is – helaas – niet uniek, je doelgroep heeft genoeg te kiezen en je skillset is nooit lang de beste of het nieuwste. En dat hoeft ook niet, zolang je jezelf kunt laten zien en jouw verhalen voor je laat spreken. Daarin ben je uniek, die zijn niet kopieerbaar en juist die trekken je ideale klant aan. Ondernemen is kiezen voor diegene die bij je past, als ondernemer én als klant. Door het creëren van verbinding, van laten zien wie jij bent en dat je die ander begrijpt: show, don’t tell, noemen we dat in schrijversland. En show is in deze tijd waarin we visueel en tekstueel overladen worden, belangrijker dan ooit.

In deze keynote leer ik je de technieken achter storytelling, hoe storytelling werkt in de (online) tijd waarin we werken en help ik je met praktische tips en tricks om dichter bij je eigen verhaal te komen en die te gaan gebruiken. It’s showtime, baby :).

Ik geef deze (interactieve) keynote (standaard 1 uur, inkrimpbaar tot 30 min, uitbreidbaar tot 2,5 uur) oa voor netwerkverenigingen en ondernemersdagen. Prijs op aanvraag. Meer weten, neem contact met me op over de mogelijkheden.