Afgelopen maand ben je gestart met meer dan alleen werken aan een nieuw boek. Sinds kort help je ook ondernemers met hun storytelling, ghostwriting en online content. Daar willen we meer over weten!
Je schrijft boeken en scenario’s. Waarom nu ook storytelling voor ondernemers?
Om twee belangrijke redenen. De eerste is dat creatief werk – zeker in tijden waarin de wereld op zijn kop staat – een heel grillig karakter kent. Ik heb gelukkig mijn contracten, maar in tijden van Corona ging er ook meer niet door dan wel. Daarnaast hou ik van meerdere projecten tegelijk, van dynamiek. Het voordeel van het werken met ondernemers is dat zij veel kleinere teksten van me vragen en ik hen veel vaker blij kan maken. Zo maak je wekelijks dingen af, terwijl je met een boek vaak in totaal wel een jaar bezig bent van idee tot een blije lezer. Dankzij het werk voor ondernemers kan ik dat goed afwisselen en sluiten die disciplines zowel financieel als creatief perfect op elkaar aan.
Wat heb je ondernemers te bieden?
Ondernemers werken meestal vanuit een merk dat ze zorgvuldig hebben samengesteld. Van logo en kleur tot missie en idee hoe ze hun klanten het beste kunnen helpen. Maar om dat te vertalen naar goede content en de juiste woorden, dat is nog best lastig voor sommigen. Simpelweg omdat schrijven niet hun cup of tea is. Toch is sterke content die jouw authenticiteit en UPS laat zien aan je toekomstige klanten ontzettend belangrijk om op te vallen in de markt, om onthouden te worden en om uiteindelijk te verkopen. Een goede website, social media accounts, landingspagina’s, productomschrijvingen en emailfunnels zijn essentieel voor het succes van een (online) ondernemer.
Voor mij gaat storytelling voor ondernemers dan ook over twee dingen: laten zien waarom klanten bij jou moeten zijn en zorgen voor omzet. Ik help beginnende ondernemers met het sterk neerzetten van hun basis en gevorderde ondernemers – die de tijd missen om hun content steeds kwalitatief en structureel te blijven maken – ontzorg ik door het uitvoeren ervan van ze over te nemen. Zo hebben zij hun handen vrij om te focussen waar ze goed in zijn, zonder dat het ten koste gaat van hun imago of zichtbaarheid.
Hoe kun jij dat doen voor een ander?
Daar komt mijn achtergrond om de hoek kijken. Ik heb 10 jaar ervaring in de communicatie en in het overbrengen van boodschappen, maar ik schrijf ook al 7 jaar boeken. Met die mix kan ik me inleven in jou (net als in personages) en weet ik precies hoe ik content moet maken die effectief is. En dan niet alleen commercieel effectief, het moeten ook verhalen zijn die de lezer raken, want in de zee van prikkels online, moet je meer doen dan alleen vertellen: je moet het ze laten voelen. En daar ben ik goed in ;-).
Ik wil meer weten! Waar moet ik kijken?
Onder YOUR STORIES vind je meer info over deze diensten. Heb je er vragen over of interesse in, stuur me dan een berichtje via contact, email of Instagram!